Amsterdam marathon

Ik ben alweer terug van weggeweest. In Italië is het momenteel behaaglijk, 20 graden. In Nederland was het duidelijk herfst. Koud en regen. Maar op de dag van de Amsterdam marathon op 16 oktober jl. hebben we geluk gehad. Het was rond de 15 graden. We hadden zon en er stond weinig wind. Dat is perfect marathonweer.

De wedstrijd verliep vlotjes. Beter eigenlijk dan ik had verwacht. Uiteraard kreeg ik de kriebels toen het moment daar was, maar na al die zware trainingen van de zomer dacht ik: “ik moet alleen nog 42,195 km lopen”.

Ludolf was mijn haas en gaf mij gedurende de wedstrijd drinken aan. Soms hebben we elkaar uit het oog verloren, maar we hebben op 2 km na alles samen gelopen. Ludolf loopt marathons binnen de 3 uur, en twee weken voor de Amsterdam marathon had hij de kustmarathon gelopen in een TOP tijd. Dat hij ons ritme na twee weken herstel vol heeft kunnen houden wil zeggen dat hij super fit is.

Ook mentaal heeft hij mij erdoorheen gesleurd. In het Vondelpark liep hij continue voor mij op het tempo waarop we vertrokken waren. 4:40/km. Dat was perfect, want na het 35 km punt ongeveer “kak” je in, en dat was hier nu niet het geval. We zijn begonnen op 4:40/km en geëindigd op 4:39/km. Ben ik Zwitserse of Nederlandse?

De finish in het Olympisch Stadion was fantastisch met eindtijd 3:15,57. Een nieuw persoonlijk record. YES!

Als ik nu de foto’s terugkijk realiseer ik me pas dat ik een hele mooie tijd gelopen heb, en al zeg ik het zelf. Ik ben trots op mijn prestatie.

finishtcsamsterdammarathon2 finishtcsamsterdammarathon1finishtcsamsterdammarathon3

Nu moet ik herstellen en bereid ik me langzaam voor op de marathon van Florence op 27 november a.s. Géén wedstrijden lopen in de tussenperiode, maar wel trainen. De marathon van Florence heeft een prachtig nieuw parcours met start en finish op de Piazza Duomo. Ik kijk er naar uit.

One thought on “Amsterdam marathon

Geef een reactie

