Solfyrun | een groepje vrienden die graag (hard)lopen in Italië

Solfyrun is zo ontstaan uit een vriendengroepje : Mirco, Rosita, Gianfranco en ik. We hebben wat gemeen met elkaar, en dat is hardlopen! En niet zo’n klein beetje ook. Graag trainen we met elkaar, we volgen schema’s, maar naast het hardlopen houden we ook van lekker eten en drinken.

Solfyrun

Nu bereid ik me voor op de marathon van Amsterdam. Mirco en Rosita gaan in oktober de marathon van Chicago lopen, en Gianfranco… die is de snelste van ons allemaal. In Ferrara heeft hij een geweldige (marathon) tijd neergezet : 2:46,18. Chapeau!

Het gaat niet alleen om presteren bij ons. Gezelligheid staat bovenaan, en daarnaast vinden we hardlopen fantastisch. Zeker de trainingen van Fulvio Massini in Florence vinden we erg leuk.

Deze zomer ga ik op trainingskamp op Isola d’Elba. Een week lang hardlopen op het prachtige eiland Elba. Daar kijk ik naar uit. Heerlijk trainen met andere hardlopers. Een vakantie voor iedereen. Ook al ben je geen topper, het gaat om plezier hebben, en daarbij beoefen je met elkaar dezelfde passie.

Op 5 juni jl. was de Chianti Classico Marathon. Ik heb deelgenomen aan de halve marathon. Er waren 3 parcours: de marathon; de halve marathon; en de 10 km. De route van de halve marathon startte in Panzano en finishte in Mercatale. Het was een trail, wat betekent, rennen op onverharde wegen langs de wijnvelden in de prachtige Chianti streek. Mijn moeder was een paar dagen bij mij, en ik vond het fijn dat ze erbij was. Ik vertel haar regelmatig over mijn hardloopervaringen, maar als je moeder in Toscane bij de finish staat, en je eindigt 2e van de vrouwen, dan is dat een emotie.

Chianti Classico Marathon

Chianti Classico Marathon Tweede Prijs

Parcours Garmin Connect halve marathon

Foto’s en kwalificaties van de Chianti Classico Marathon

Mijn moeder houdt van Italië, net zoals ik. Samen zijn we de duomo ingeweest van Siena. Dat was genieten en een onvergetelijke dag voor mij.

Siena Duomo

Geef een reactie

