Amsterdam marathon

Voor de meesten een verrassing, want eigenlijk had ik voor mezelf besloten voorlopig geen marathon meer te lopen. Maar na de 18 km wedstrijd in Bolgheri, Toscane voelde ik me overtuigd, en bijna weer zeker toch een marathon dit jaar te willen lopen.

sylvia

Maar waar? Allereerst loop ik veel wedstrijden in Italië, dus een marathon in Italië zou niet mijn eerste keus zijn. De marathon van Rotterdam is pas weer in april.
Dus, waarom niet weer de marathon van Amsterdam in oktober? Twee jaar geleden heb ik er de Mizuno halve marathon gelopen, en in 2011 de marathon. Twee mooie parcours.

Op 16 oktober 2016 in Amsterdam wil ik een nieuw PR lopen, tussen 3:15-3:20. Als mijn tijd 3:23 is, moet dat mogelijk zijn. Ik heb een persoonlijke pacer kunnen regelen, een marathonloper en oud hockeyvriend uit Nederland. Ludolf Reijntjes.

Ludolf Reijntjes

Nu proberen zo veel mogelijk wedstrijden te lopen om alvast in het ritme te komen. Dat is pittig, maar niet onmogelijk.

Op 21 mei a.s. gaan we met een groep vrienden naar Florence voor een conconi test bij Fulvio Massini. Fulvio is coach en een bekende hardlooptrainer in Italië. Hij schrijft voor de Runnersworld magazine, hij traint professionals, organiseert marathons, en begeleid Firenze Corre elke week.

Een conconi test is een hardlooptest op de atletiekbaan. Met een hartslagmeter loop je rondjes van heel langzaam naar heel snel. De resultaten daarvan bepalen hoe snel je ongeveer bent op dat moment, en wat je mogelijkheden zijn voor een hardloopwedstrijd. In mijn geval dus een marathon. Daarna wordt een persoonlijke hardloopschema voor je gemaakt ter voorbereiding van.

Ik heb er zin in, en ja, je kunt zeggen dat ik de smaak goed te pakken heb, en dat voelt meer dan prima.

5 thoughts on “Amsterdam marathon

Geef een reactie

