Shoppen in Foligno

Naast het hardlopen, en mijn werk, is shoppen een van mijn favorite bezigheden. Zeker als er uitverkoop is “i saldi”. Die zijn altijd in januari. Met saldi krijg je in schoenen en kledingwinkels flinke kortingen. Soms wel tot 50-70%.

Zo was er ook in Stefanel uitverkoop. Stefanel is een franchise kledingwinkel waar ik (altijd) graag kom. Die vind je bijna overal in elke stad van Italië, en dus ook in Foligno. Foligno ligt in centraal Umbrië. Ik had niet de intentie om er wat te kopen, maar als kleding zoveel afgeprijsd is, dan was ik bijna dief van mijn eigen portemonnee om het te laten liggen! Dus ja, ho fatto acquisti. Ik heb ingekocht. Ook intimissimi is een bekende winkel in Italië waar ik altijd even ga kijken. Intimissimi heeft mooie lingerie voor zowel mannen als vrouwen.

Een middagje in het centrum van Foligno doorbrengen is leuk. Je hebt er authentieke winkeltjes, barretjes en de Duomo is een bezoekje waard. En waar je ook kijkt, voor een espresso zijn er genoeg gezellige trendy locaties om even “al banco” wat te drinken. Zoals Central Bar op de Piazza della Republblica in Foligno is een leuke plek voor een aperitief, koffie, ijsje of dolce.

Foligno Umbria Foligno Umbria 3 Foligno Umbria 2 Foligno Umbria 1

Foligno is absoluut niet toeristisch. Ik vind het een gezellige stad. Je ziet er ook mensen op de fiets, wat vrij uitzonderlijk is in Umbrië. Foligno is plat, dus ook rolstoelvriendelijk.

Jaarlijks is er het pasta evenement I primi d’Italia. Je kunt dan verschillende soorten pastagerechten en risottogerechten uit heel Italië proeven. Ik heb er ooit een blog over geschreven.

Foligno is ongeveer een uur rijden van Castiglione del Lago. Het ligt ideaal om de groene streek te ontdekken.

Geef een reactie

