Pech met de auto in Italië

Wat te doen bij pech op de snelweg in Italië? Ik wist het niet, totdat mijn accu het niet meer deed.

Ik stond er nooit bij stil dat dit mij kon overkomen, maar blijkbaar discrimineren auto’s niet. Gelukkig heb ik niet stilgestaan langs de snelweg toen ik terugreed vanaf het vliegveld Roma Fiumicino naar Umbrië. Bij de parkeergarage waren ze zo aardig om mij te helpen bij het starten van de auto, dat ik gewoon kon wegrijden zonder problemen.

De accu is oud en dient snel vervangen te worden. Onderweg had ik moet stoppen om te controleren, maar dat risico wilde ik niet nemen. Bezorgd was ik wel, want ik moest ruim 2 uur rijden, en het was al avond. Maar gelukkig is het goed gegaan.

Is er niet een soort ANWB in Italië? Ja dus! En dat weet ik nu pas na zoveel jaar.

De ANWB in Italië is de Soccorso Stradale ACI. Het nummer op de website kan iedereen bellen bij pech onderweg, waar je ook bent. Het enige nadeel is wel, ze spreken alleen Italiaans.

Auto Sylvia

Mijn auto uit Nederland met een Italiaans kenteken

Geef een reactie

